Bartosz Kokosiński ,,Kontury’’ / zaproszenie na wernisaż

  • Home
  • Wydarzenia
  • Bartosz Kokosiński ,,Kontury’’ / zaproszenie na wernisaż
BWA Ostrowiec zaprasza na otwarcie wystawy.Bartosz Kokosiński ,,Kontury’’
Kurator: Adam Radoliński
Wernisaż: 13 września,
18.00 Wstęp bezpłatny 
•••
“Kontury” Wystawa Bartosza Kokosińskiego
OBRYS
Wystawa „Kontury” Bartosza Kokosińskiego stanowi wnikliwą analizę współczesnego życia, ukazującą napięcia między minimalizmem a nadmiarem, ciszą a hałasem, samotnością a przesyceniem.
Ta złożona i wielowymiarowa ekspozycja łączy dwie estetyki, które różnią
 się od siebie w sposób oczywisty, kształtując różnorodne doznania. 
Prostota i uporządkowanie zestawione są ze złożonością i chaosem. Autor,
 poprzez swoje dzieła, pokazuje, że w erze informacyjnego chaosu powrót 
do refleksji może być kluczem do odzyskania kontroli nad życiem.
Bartosz Kokosiński to artysta, który w umiejętny sposób łączy minimalizm
 i nadmiar, tworząc prace głęboko zakorzenione w kontekście 
współczesnych problemów społecznych i ekologicznych. Poprzez swoją 
twórczość, demonstruje, jak różnorodne i wielowymiarowe może być 
podejście do sztuki współczesnej.
Kokosiński udowadnia, że oba estetyczne bieguny mogą prowadzić do 
głębokich i bogatych doświadczeń artystycznych. Minimalizm w jego 
pracach nie jest jedynie redukcją, ale odkrywaniem istoty przekazu. 
Podobnie jak nasycenie i przytłoczenie nie są chaotycznym nadmiarem, 
lecz przemyślaną eksploracją. Artysta prowokuje do zastanowienia się nad
 tym, jak przebodźcowanie wpływa na naszą percepcjęrzeczywistości
 i nasze relacje z innymi. Każda z prac jest zaproszeniem do głębszej 
refleksji nad naszym miejscem w złożonym, współczesnym świecie.
Pierwsza Sala: OGNISKOWANIE
Pierwsza sala wystawy to przestrzeń oczyszczenia, umożliwiająca 
zostawienie za sobą nadmiaru codzienności. W pracach tych Kokosiński 
tworzy trójwymiarowe kompozycje z subtelnymi tonami i przejściami 
światła i cienia, co nadaje im unikalnego charakteru,
eksploruje esencję detalu i monochromatyczności. Skupiając się na 
podstawowych elementach wizualnych, takich jak linia, kształt i 
tekstura, buduje estetykę czystości i prostoty. Ceniąc oszczędność 
środków wyrazu, tworzy spokojną, kontemplacyjną atmosferę, buduje 
emocjonalnie czystą przestrzeń do interpretacji. Kompozycje zyskują siłę
 poprzez swoją skromność, a lekkie struktury stają się przeciwwagą dla 
nadmiaru bodźców wizualnych.
Kokosiński, poprzez proste i naturalne materiały, tworzy dzieła, które 
zapraszają do refleksji nad istotą rzeczywistości. Sprowadzone do 
minimum puste przestrzenie między zakrzywionymi elementami symbolizują 
izolację i brak głębokich relacji, oferującmoment 
wytchnienia i introspekcji. Kokosiński łącząc prostotę z innowacyjnym 
podejściem do materiału ukazuje płynne transmisje struktury, skłaniając 
widza do refleksji nad istotą doświadczania sztuki.
Druga Sala: HIPERTROFIA
Druga sala wystawy wprowadza widza w świat wizualnego nadmiaru, 
kontrastujący niemal boleśnie z minimalistycznym podejściem pierwszej 
sali. Złożoność odzwierciedlająca przebodźcowanie, z którym codziennie 
się zmagamy. Prace te stają się metaforą naszego wewnętrznego stanu, 
przytłoczenia bodźcami. Złożoność kompozycji ma na celu wciągnięcie 
widza w zmysłowy świat, pełen energii, ruchu, ekspresji i zmysłowej 
intensywności. Artysta używa bogactwa detali i gęstość form w sposób 
maksymalny, zmusza widza do zastanowienia się nad konsekwencjami życia w
 świecie nadmiaru. Odnajdujemy tu elementy dynamicznej estetyki, 
różnorodne tekstury, tworzące poczucie intensywności i złożoności.
Artysta zdaje się celebrować temat wszechobecnych mediów i reklam, które
 zalewają nas swoimi przekazami, pozbawiając przestrzeni na własne 
myśli. W tym kontekście jego prace stają się krytyką współczesnego 
społeczeństwa, które traci zdolność do zatrzymania się i refleksji nad 
tym, co jest naprawdę ważne. Jego podejście ma na celu wywołanie silnych
 zmysłowych doznań u widza, angażując go na wielu poziomach.
WYPEŁNIENIE
Twórca, poprzez swoją zróżnicowaną twórczość, ukazuje, jak różnorodne 
mogą być doznania estetyczne w sztuce współczesnej. Jego prace są 
dowodem na to, że artysta może skutecznie łączyć różne style
i podejścia, tworząc dzieła, które są zarówno głęboko kontemplacyjne, jak i
 zmysłowo intensywne. Wystawa prezentując analizę dwóch skrajnych postaw
 – minimalizmu i nasycenia, zaprasza do poszukiwania równowagi wświecie
 pełnym sprzeczności. Kokosiński pokazuje, że granice między 
minimalizmem a nasyceniem są płynne, a ich połączenie może prowadzić do 
niezwykle bogatych i złożonych dzieł. Jego twórczość jest wyrazistym 
komentarzem na temat natury konsumpcjonizmu, nadmiaru informacji i 
materializmu, zachęcającym do głębszej refleksji nad stanem naszego 
świata. Prace te ukazują, jak różnorodne i pełne możliwości mogą być 
artystyczne eksploracje w XXI wieku.
Adam Radoliński