Pobierz aplikację
apple app store google play store
  • Home
  • Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej OstraKarta

Urząd Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji „OstraKarta” na system operacyjny:

  • Data publikacji aplikacji:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji aplikacji:

Informacje o dostępności cyfrowej aplikacji

Aplikacja jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej:

  • Brak możliwości zmiany orientacji ekranu: Aplikacja nie umożliwia użytkownikom zmiany orientacji ekranu według ich preferencji, co może być utrudnieniem dla osób korzystających z urządzenia w konkretnej pozycji.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Opisy alternatywne grafik i zdjęć w aplikacji

W aplikacji OstraKarta do grafik i zdjęć są dodawane opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są odpowiednio opisane.

Kontrast aplikacji

Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 2.57:1 (żółte tła), ale można znacząco go zwiększyć korzystając z przycisku wysokiego kontrastu. Tła zmieniane są na czarne a kontrast wynosi 8.59:1.

Zrozumiałość i czytelność treści publikowanych w aplikacji

Treści zamieszczane w aplikacji OstraKarta są zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: cytaty i ważne informacje są specjalnie wyróżnione.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością aplikacji lub skargi na brak zapewnienia dostępności, prosimy o kontakt z Halina Żułtek Rzecznikiem Osób z Niepełnosprawnościami - koordynatorem dostępności Panią Agnieszką Kaczmarczyk pod adresem poczty elektronicznej zultek.halina@um.ostrowiec.pl lub pod numerem telefonu: tel:41 267 22 31.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • nazwę aplikacji, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:

  • Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego
  • Adres: ul. Jana Głogowskiego 3/5, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
  • e-mail: um@um.ostrowiec.pl
  • telefon: 41 26 72 115

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna znajduje się w deklaracji dostępności na stronie https://bip.um.ostrowiec.pl/artykul/3197/30198/dostepnosc-architektoniczna

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. Jest tłumacz migowy online.

W budynku są pętle indukcyjne.

Link do informacji o podmiocie przygotowany w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR).

Link do informacji o podmiocie przetłumaczony na polski język migowy.